Transport

2010-01-22, 20:50:15 / Kategori: Allmänt
En sak jag undrar om nu! Får man köra en häst i transport med repgrimma? Jag antar nej men jag vill höra vad ni säger ^^

ida

jag skulle ABSOLUT inte rekomendera det, beror iofs på vad du har för rep. repgrimman håller för vet inte hur mkt vikt/tryck som helst och går knappast att slita sönder om hästen får panik och då kan jdu ju tänka dig hur det går om den inte skulle komma lös. vanliga grimmor är ju skapade så att dom ska kunna gå sönder om det skulle hända ngt. så du ska alltså ha vanlig grimma på om du vill vara på den säkra sidan :)



2010-01-22, 22:14:17 URL: http://idabn.blogg.se/

Sara

Håller med Ida, repgrimma är inte bra att ha i transporten. Hästen måste kunna komma lös om den får panik. Det bästa är en lädergrimma :)



2010-01-22, 22:42:46

Liz

Får och får får man väl men du SKA ABSOLUT INTE! Repgrimman är lix så stark så hästen går sönder före grimman :O

Lädergrimma på! :)



2010-01-23, 13:16:32 URL: http://lillagoajag.blogg.se/



kommentarer

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera här♥:

Kom ihåg mig?