Frågestunden är avslutad!

2010-01-17, 21:42:06 / Kategori: Allmänt
Frågestunden är avslutad nu!

*hur många hästar har du?
kan du betätta lite om dom/den?
t.ex. ras, ålder, höjd och kanske utbild. ? ((:

Svar: Jag har en foder påni just nu men förhoppningsvis ska han åka hem nu i veckan! Tänkte att jag kunde berätta om alla pollar jag haft :)!

Melba 95 cm 2003  Shetlandsponny
Melba är en pigg liten shettis som jag hade väldigt roligt med under 2006-2007! Hon var såpass lagom busig att det var roligt och om man åkte av henne låg man kvar på marken och skattade! Jag hoppade runt 60-70 cm med henne och hon  var helt underbar i dressyren!
Hon är som en riktig shettis är så envis! Kunde ta en timme att få in henne i transporten!Och jag fick reda på I ÅR att hon föddes 03! Han som ägde henne sa att hon var 8 när jag hade henne^^! Men då kan man förstå varför hon var så busig! Nu står Melba i Blomstermåla hos en liten familj som har henne på "ponny ridning" på sin lilla gård! Melba fick föl i somras och ska ha iår igen! Den lilla skäcken har Melba fått! Han heter Aragon! *_*



Bandit 129,3 cm   *21 (1987) Russ/Welsh

Bandit var en pigg/lat gammal gosse som jag började rida efter Melba! Vi var ute på en heldel klubbtävlingar osv! Han var näst intill skänkeldöv Men kom alltid hem till stallet själv efter uteritter...
Varje gång man skulle lasta honom så sprang han iväg för en så man fick jaga honom i 20 min sen kunde man lasta utan några problem! Jag vet inte allt för mycket om hans utbildning men han kunde det han gjorde! Meningen var att jag skulle ha honom sommaren 2008 men tyvärr fick vi ta bort honom 30 maj 2008 pga kolik :(<3 Vi hann starta upp till 70 cm , Lc 2?! Saknar Banditen <3


Love Joy "Jojje" 135 cm  1992   Gotlandsruss

Som sagt jag tog hem Jojje efter att Bandit hade gått bort! Ca 3 veckor? En pigg liten sak som jag hade otroligt roligt med! Jojje har startat Lb regionalt som max med sin ägare och hoppat 110-120 banor! Hans ägare red in honom med sin kompis och har haft honom sen dess! Jag hade honom från 14 juni 2008 - 13 oktober 2009! Det var nog det bästa året någonsin! Vi startade Lb lokalt som högst , Startade en La på Klubbnivå och en Klubbdressyr Lc:2. På träning hoppade vi allt från 0-105* cm Bana! Det roliga med Jojje var att han kunde gå felfritt och helt kanon på träning men på tävling bara tog det stopp! Men vi lyckades iaf få två blå/gula rosetter tillsammans innan han åkte! Vi kände oss tvugna att lämna tillbaka honom då jag blev förlång:( Saknar gubben enormt! <3



Krösa-Persa 146,5 cm 2002 Korsning

Persa hämtade vi samma vecka som Jojje åkte! Han är Pinto/Arab/Tinker/New forest! Han är lite konstig? kanske man kan säga! Han bockar ganska mkt med med då jag kräver av honom! Tung i handen så han drar mej ur sadlen!Han har ingen vidare hoppteknik vilket vi trodde när vi tog hem honom! Men vi känner att han och jag inte passar så bra tillsammans så jag har beslutat oss att han ska åka hem! Vi har inte tävlat något tillsammans men förra fodervärden tävlade Ld Lokalt. På bilden är det nog det bästa hoppet han gjort alla anda har varit helt misslyckade! Ignorera min min^^




*vad är det för häst du rider??????? Tell me (A)
Svar: Genor Clover! "Knatte". En irländsk ponny antagligen connemara , Halvblod som har gått msvA i sin ungdom. Han är Pigg och busig valack trots sin ålder (1991) Som vi funderar på att köpa!

*berätta något sjukt pinsamt du gjort ;)
Svar: Jag kan nog inte välja vilka saker som varit mest pinsamma! Hahah Väldigt många saker i mitt liv är pinsamt :D.

*Har du någon ny häst på g?
Svar: Nja det vet jag inte 100 % ännu!



kommentarer

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera här♥:

Kom ihåg mig?